Skritt-perioden snart slut.

Idag hade jag tänkt tömköra i paddocken, men där pågick det hoppträning så det blev ännu en uteritt i skritt. Jag red till den så kallade "histabacken" och gick upp och ner för den några gånger. Som vanligt blev Silver trött, men något mindre än vanligt.


Påväg till klätterbacken var silver ganska tittig och jobbig och det resulterade till att jag blev lite irriterad på honom, och istället för att ge honom långa tyglar och skita i allt som har med arbeta att göra så blev jag väldigt låst på att "vinna" kampen. Och det slutar alltid med en ännu mer jobbig häst. Det man ska göra när Silver är på detta humör är att att bara ge långa tyglar och skritta som sagt. Då brukar han efter ett tag slappna av och lägga ner sina idéer. Men jag lär mig visst aldrig.. alltid ska jag jag försöka ställa, göra skänkelvikningar m.m för att få honom att tänka på annat men det fungerar ju inte.


Som ribriken lyder har jag tänkt avsluta skritt-perioden snart. I morgon ska jag tömköra i paddocken, eftersom jag inte gjorde det idag. Men sedan efter det så har jag tänkt att börja trava och galoppera honom! :D


// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0