Pigg ponny

Idag red jag ut på Silver. Jag travade och tog även en liten kort galopp, Silver var galet pigg så jag kunde inte låta bli! Det gick knappt att trava med honom för att han smyg-ökade hela tiden, så fort jag gjort en halvhalt så bar det iväg igen. Det blev så ett tag att jag satt med handbromsen i hela tiden men så ska det ju inte vara. Jag borde ju kunna dra nytta utav ponnyns pigghet. Och så kom jag på att jag bör rida lätt väldigt långsamt, genast så tog han tillbaka farten och gick i ett mer "normalt" tempo. Nu kunde jag äntligen rida ihop honom. Förut (innan jag började rida-lätt långsamt) så drog han på mer när jag la på skänkeln lite lätt för att rida ihop honom. Men nu när jag äntligen fattat att jag bör rida-lätt långsamt så var det inga problem att rida ihop honom heller! Så jag var i slutet mycket nöjd med honom trotts att det gick i 180 lite då och då! :D 
 
Och idag red jag på full-cheak bettet.
 
Silver och jag på uteritt i vintras.
 
// Frida
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0