In the rain

Idag har det regnat i princip non stop! Yey, säger jag! Nu är alla vägar mjuka som gummi och superbra att rida på. Så idag blev det ut i skogen. Både Silver och jag var helt genomblöta efter ungefär halva rid turen, men det tänkte inte jag på, för jag var helt fylld av lycka. Pollen var nämligen helt out-standing fin! Jag har nog aldrig fått en sådan bra ridkänsla som jag fick i början av ridpasset idag. Silver gick fint in i bettet utan att bli stark eller hängande på något sätt. Han trampade på bra men höll ändå den takt jag bestämt (förbättring från igår! :D ) Jag galopperade mer idag, han var lika fin där! Dock blev han hetare och hetare så i slutet av passet så var han inte lika lätt i handen, lite mer på. Jag red en ganska kort runda, ca 40 minuter. Jag fick tvinga mig att inte galoppera hela rundan och fick påminna mig hela tiden om att han har dålig kondis.Så i slutet på rundan så bestämde jag mig för att skritta resten av biten hem.
 
Idag fick även silver en hag-kompis! Så skönt! Han har gått ensam i många veckor nu, och hans gamla hag-kompisar är på bete. Ihoppsläppet gick väldigt bra! Jag var nervös innan, tänk om han skulle bli skadad... igen! Men icke, de verkar trivas väldigt bra ihop!
 
// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0