igångsättning.

För en vecka tillbaka så började jag rida på Silver igen! Just nu tar vi bara långa skritt-promenader för att vänja honom vid rörelse. Det är väldigt nyttigt att bara skritta, det bygger upp mycket utav hästens muskler och ork. Silver har vart väldigt pigg och glad när jag ridit fast han har hållit sig på jorden med alla fyra hovar. Jag har planerat att skritta honom i minst en vecka innan jag börjar arbeta honom i trav och galopp. Jag har även planerat in att tömköra mycket. Det är ett mycket bra sätt för honom att bygga upp sina muskler igen och dessutom så sätts kommunikationen mellan oss på prov. Ofta efter att jag har tömkört honom så brukar han vara extremt lyhörd och verkligen ha koll på mig hela tiden vad jag än gör.


Nu har vi även släppt ut Silver i en större hage, vilket han verkar vara överlycklig över! Det kan man ju förstå, hur kul är det att stå i sjukhage i fyra veckor? Det märktes idag att han hade levt livet, Det var lera över hela honom och gräs i manen.




Det är en helt otrolig känsla att hoppa upp på hästen igen efter en lång paus. Bara att skritta i fem minuter gör mig väldigt väldigt glad! Puss på pollen! :3


// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0