Häst med dålig hoppkondis.

Efter att igår ha ridit ut med min kära syster på en liten busrunda, med lite bockningar och annat hyss  inblandade i galoppen, så bestämde jag mig att det var dags för hoppning idag.
 
Jag har inte hoppat Silver på jätte länge då det gick väldigt dåligt för oss ett hoppass. Silvers och mitt självförtroende hamnade nere på +0- någon stans och det har gjort att Silver var väldigt tveksam mot hinder och det blev inte bättre för att jag satt där och red som en skit. 
Dessutom så har det ju vart kondis och långdistansritter på schemat, så någon hoppning har vi inte hunit med. 
 
Dagens bana:
 
Jag red fram ganska länge, kände av så att kan kändes igenom i båda sidorna innan jag började hoppa. Sedan körde jag i gång med travbommarna. Han var väldigt fin, det ända var att han gärna drog sig till höger väl över bommarna och jag fick va väldigt noga med att försöka rida så rakt som möjligt. 
 
Silver var väldigt fin på hindrerna idag. Han var lite "mesilsökande" och tog tag i hindrerna när han såg dem. Det var en härlig och trygg känsla. Problemet som jag har när jag hoppar är att jag inte riktigt har den kraft och energi i galoppsprången som behös för att hoppa. Så jag måste jobba men att se till att jag har en bra galopp innan jag styr på hindret. Men idag tycker jag att det gick helt okej, med det där att samla in energin. 
 
Det jag även märkte idag var att han blev snabbt trött. Jag antar att han har bra "springkondis" men dålig styrka i kroppen. Men denna styrka ska vi jobba upp nu!

Kommentarer
Postat av: Anna

Fin blogg Frida!!

2013-10-13 @ 19:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0