Startar upp blogg + dagens ridpass!

Ja, nu tänkte jag försöka skriva lite här på bloggen igen. Jag insåg att jag bör börja dokumentera mina ridpass igen så jag kan kolla tillbaks på vad jag har jobbat med och vad jag vill förbättre m.m. Jag kommer försöka göra en ny header. Hoppas jag inte tröttrar för snabbt :3
 
Dagens ridpass då. Ja, idag red jag ut på Silver. Det har regnat i prinsip hela dagen, lite av och på. När jag kom hem från en studentspelning jag var på idag så drog jag till stallet. Jag tog hackamoret på ponnyn och hoppsadeln. Jag hade ingen särskilld plan på ridpasset och började det med att lulla runt på vägen. Sen insåg jag dock att jag måste ha ett någolunda mål med ridpasset. Så jag började med tempoväxlingar, främst i galopp. 
 
Jag flyttade honom i skänkelvikning över vägen, fattade galopp, samlade galoppen ganska snart och när han där på hade samlat sig fint så lät jag honom öka lite och sträcka ut galoppen. Sen tog jag tillbaks honom, saktade av och började om skänkelvikning men i andra hållet och fattade den andra galoppen. 
             Ofta när jag vill samla Silver tar jag för mycket i handen, idag försökte jag främst focusera på mig och vad jag gjorde. En utav sakerna var just att inte låta mig låsa min hand, det gick förvånadsvärt bra! Han samlade sig riktigt fint! (Lite kan bero på att min kära syster red igenom silver riktigt ordentligt i går på banad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0