Riddagboks uppdatering!

Sitter nu och äter nygräddade pannkakor som att det inte finns något annat här i världen. Och på något sätt kom jag då att tänka på att jag nästan glömt bort bloggen. I alla fall, silver har fått gå lugnt i tre dagar, med skrittpass vila och "bus hoppning". I torsdags och fredags har jag ridit med repgrimman, och barbacka. För ett halvår sedan när jag testade att rida i repgrimma, (då alla våra saker, sadlar, träns, stövlar m.m blev stulna), så var Silver inte riktigt med på banan och han gick då och var extremt lång i kroppen och jobbade inte alls. Men på något sätt så gillade jag ändå känslan med repgrimman så jag fortsatte att rida med den lite då och då. Nú har han blivit mycket mer självbärande och jobbar delvis riktigt fint i formen. Det jag måste tänka på är att inte ta i honom när han blir pigg utan i stället höja handen, som enligt mig och Silver betyder "samla ihop dig". I fredags bushoppade jag och min syster i paddocken. Silver var jätte fin i början, han följde mina "årder" riktigt fint, men sedan när jag hoppat ett antal språng så blev han piggare och lyssnade inte på mina tillbakasignaler och då resulterade det i att jag började ta i tyglarna, (försöka bromsa som om jag hade bett), vilket inte fungerar och jag bara upplöever honom jobbig. Men det var ett mysigt ridpass!r

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0