Övning ger färdighet.

Länge sedan ett inlägg. Jag har ritat ovanligt mycket på senaste tiden men har inte orkat lägga upp något. Jag kommer nog lägga upp allt det jag inte lagt upp snart..
 
Idag har jag övat med mina pastellpennor. Jag har haft dom över ett år nu men bara målat med dem ett få tal gånger. Dels för att jag känner att det inte blir bra med dem och eftersom att sådana pennor är så dyra så har jag inte velat "slösa" på dem genom att måla dåliga teckningar. Men hur ska jag då kunna bli bättre på det? Så nu har jag bestämt mig för att rita med dem. Jag har ritat tre hästar.
 
 
> Nr. 1 Gillar jag inte alls, det var mitt första försök. Jag tar inte ut tiden och bara haffsar i hop en bild. Inte bra.
> Nr. 2 Denna gång tog jag det lite lugnare och var mer noggrann. Den blev lite bättre än den första.
> Nr. 3 Är jag inte klar med, och denna häst jämfört med de andra så ritar jag av en bild, man lär sig så mycket fortare genom att måla av!! Jag målar nu min syrras fina häst Paul. Denna är jag hittills mycket nöjd med :3
 
 
// Frida
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0