Super duktig polle idag!

I dag hoppade jag med Silver! Jag var väldigt positiv inställd inför mitt planerade hopppass, jag hade tänkt att hoppa i paddocken. Börja hoppa fram på volt, på ett litet hinder för att sedan hoppa en liten serie. I serien var det två studds, efter det ett galoppsprång och en oxer. Ungefär såhär:


->   I      I      ->   I I


Jag var fast besluten att jag skulle rida som jag gjorde i slutet av träningen i söndags,inte låta mig lalla runt och inte rida ordentligt. Och det gick jätte bra! Idag red jag på mitt favvis bett, tredelat gummi bett. Han var väldigt liksidig i sidorna, ibland kan han vara med stel i höger varv då han inte riktigt vill hålla i yttertygeln (vänster tygel). Jag red fram väldigt snabbt för jag ville hinna hoppa klart innan det började skymma. På volten formade han sig bra och det var lätt att länga och korta galoppen lite växelvis. Sedan började jag med serien. Först lite lågt på oxern och han hoppade väldigt fint. Jag höjde hindret lite mellan varje gång och det gick jätte bra. Vi kom över min "spärr höjd" som är 1 m. Jag vet inte varför men så fort hindret kommer upp över 1 meter så kan jag inte rida normalt längre! Jag vet mycket väl att jag inte behöver en större galopp för att komma över hindret men på något sätt kommer jag ofta i för stor galopp, när det blir högre är det ju faktiskt ännu viktigare att kunna samla ihop galoppen. Men idag red jag faktiskt helt okej på den högre höjden! Vi fick mycket hjälp med att komma rätt på oxen eumed den lilla studdsen som var framför. Detta behöver jag för jag blir alltid osäker på avståndet när det blir högre. Stor puss på duktiga pollen idag!!! :D

// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0