Hästar och mer hästar.

Ja, nu var denna dag nästan slut. Jag har hunnit med ganska mycket i helgen trotts att min mamma och jag har haft stalltjänst både idag och imorgon. Det har vart en riktig "hästhelg" och idag var jag och Silver ute och hopptränade. vi red för Amanda Gullström vår otroligt duktiga tränare. Om jag skulle backa tillbaks tiden till under träningen skulle jag vart missnöjd. Men nu när jag fått tänka över mitt ridpass känner jag att det faktist inte var så mycket att vara missnöjd över. Silver var skadad i slutet av februari och jag har bara hoppat en gång sedan dess, och på det kommer ju att han var väldigt pigg.


Efter dagarnas regn var paddocken blöt och full av vattenpölar, Silver som absolut inte gillar att gå i vatten ville nu inte heller ha en energisk galopp, han hade fullt upp med att dra upp benen från vattnet. I början av ridpasset blev han lite lång, vilket resutterade till att han blev stark i handen. Det kändes som att han fick sin vilja igenom och jag red inte ihop honom för en mot slutet av träningen. När Amanda sa "du rider på avstånd som inte finns" så fick det mig att vakna mig. Såhär kunde jag ju inte fortsätta. Tillslut började jag rida ordentligt och rida ihop Silvers galopp. Nu gick det extremt mycket bättre, avstånden mot hindret stämde perfekt och det var lätt att reglera hans steglängd. Tack så mycket för hjälpen Amanda!


Silver och jag på en tävling för några sommrar sedan.


Gårdagens målning är Klar.


Nu har jag ritat klart hästen. Eller, det kommer några detaljer till sedan men nu känner jag mig ändå ganska nöjd. Men såhär ser den ut just nu :3




// Frida

Kommentarer
Postat av: Emma Kjellin

Gud vad fin bild Frida. Du är galet duktig!

2012-04-22 @ 20:27:09
Postat av: Emma Kjellin

Gud vad fin bild Frida. Du är galet duktig!

2012-04-22 @ 20:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0