En ny dag, en ny bild.

Jag önsslar att min rubrik stämmer, men jag hinner inte måla så mycket nu för tiden. Känns som att det blir typ en gång i månaden istället för en varje dag. Nu har jag i alla fall fastnat för vattenfärg igen. Jag började med att "värma upp" med att måla en liten häst igår, för att se om jag fortfarande kan måla. Det kunde jag faktist.. så nu har jag startat att rita en till häst. Hittills går det mycket bra och jag hoppas att det fortsätter så.





Dagens silver.


Min syster ( som föresten har en blogg - http://ettahnia.blogg.se/ ) sa till mig att jag skulle börja föra en "riddagbok" här på bloggen, så att jag har bättre koll på vad jag fick ut och lärde mig av dagens ridpass.


Till att börja med kanske jag ska skriva lite kort om min lilla ponny. Han är en skimmelvalack på 13 år, för det mesta mycket possetiv i ridningen. Hans namn är Shazli, men vi säger Silver. Jag och min familj har haft honom i 4 år nu och vi har blivit så fästa vid honom.


Idag red jag ut med Erika - min syster - och hennes häst Paul. De båda var mycket pigga och glada. Silver lite för övertaggad dock. Men det gjorde int så mycket. Jag har inte ridit ut med någon annan häst på hur länge som hälst och det märktes. Silver brukar vara en aning jobbig ibland i galoppen när jag rider först, han blir nämligen väldigt tittig och kan knappt galoppera rakt fram. Därför red jag bakom Erika och Paul istället och då blir han mer "tävlingsinriktad. En pigg ponny som vill dra om hästen före. Det svåraste med Silver i denna stund är att om man tar lite för mycket i honom så blir han tjurig och börjar studdsa och flänga med huvudet. Men om jag inte tar i honom så ja..det går fortare. Jag måste bli lite bättre på att hitta en balans hur mycket jag kan ta i honom.


Det var väl lite om idag, märker att jag är ovan att skriva om migsjälv, men det blir väl bättre om jag fortsätter att skriva oftare. haha.


Silver ( bild fotad av Erika )


// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0